Friday, March 12, 2010

aku ngantok, aku penat

Memang aku tgh ngantok sekarang ni...tapi aku still nak update blog ni...well. sekarang baru start cuti...cuti penggal bulan tiga...dan, macam biasa, cuti macam tak cuti. Dengan omwerk nye yg macam x egt dunie...hmm, memang tak boleh nak wat pape. Name pon student SPM. Takpe, kene sabar deena. Untuk taun ni je..tak sampai satu taun pon lagi..tgl bape bulan je. Tapi, aku tak janji langsong same ade aq boleh siapkan sume omwerk tu ke tak, bcoz, cam biaselah, aku. Mak pulak da plan nak g perlis. Ade org kawen dye kate. Dua tiga ari jugak la nak spent kat sana...itu yang aku tak jamin omwerk aku leh siap ke tak...

Ok. Cite pasal result SPM yang baru keluar ni. Sume orang tau yg SMK Seri Kenangan ni top school dalam Segamat. (tapi org segamat je la yg tau kot). Diorang sume xpect budak2 ktorang leyh dapat bebelas-belas orang straight A's. Aku pun antare orang yang beranggapan macam tu sebenarnye...tapi sememangnye aku agak terkejot bila cikgu Sivik aku bagi sesi 2010 ni cite kat aku dengan fadilah, yang sekolah kami cuma 2 orang je yg straight A.

"Takutnye saye..."

"Kenape cikgu?"

"Saya dengar cikgu Mokhtar dengan cikgu Normah cite pasal result SPM esok.."

Mule-mule aku ingat die nak cite pasal ape, rupenye pasal result SPM.

"Kenape dengan result? Ramai yang stret A ke?"

"Tak...cume due orang je..."(die lebih risau pasal result PA budak-budak die)

"Sape?"

"Eh, mane boleh bagi tau...saye pun tak tau.."

"Zulhakim la tu...lagi satu mesti Yong"

"Entahla, saye pun tak tau sebenanye."

Lebih kurang gitu la dialog aku ngan cikgu Sivik aku yang penuh lemah lembot tu...sambil-sambil tu ade disampok-sampok siket oleh Fadilah yang ade kat situ mase tu... Dan, esoknye bila dalam kelas Sejarah, Cikgu Rahmat buat kecoh,

"Hei, kenape korang tak siapkan keje sejarah yang saye bagi??!!"

"Hado, die da buat perangai dah..."aku kate lam ati..

Tengah die sebok-sebok cite pasal keje Sejarah die tu, tah macam mane boleh menyimpang msok pasal result SPM.

pot pet pot pet...."sekolah kite cume due orang je yang stret A"

"Zulhakim ea cikgu?"ade orang tanye.

"Lagi satu sape cikgu? Yong ea?"

"Taklah. Yong dapat 9. Tapi tak stret. Die kan amek 10 subjek. Die slack kat bahasa Cina."

"Abehtu sape lagi sorang??"

"Murni...Murni Bt Ismail"

"Hahh! Gile ah!!" 3/4 daripade budak 5SN1/2010, bagi respon yang same.

Memang terkejot beb! But anyway, dye memang antare orang-orang yang pandai gak kat skola aku tu. Tapi, memang tak sangke la...tapi aku kesian jugak tengok wajah-wajah diorang yang kecewe dengan keputusan masing-masing...macam mane pulak la aku taun depan ek?? Seram dow bile pikir. Tapi, aku tetap bangge dengan diorang. Diorang berjaya letakkan SMKSK sebagai no 1 dalam Segamat. First SPM tuu....tahniah korang...kami budak second batch SMKSK akan cuba buat yang terbaik untuk taun ni...doakan kejayaan kitorang ea...

Aku taknak orang Segamat cop Seri Kenangan just terror untuk PMR je...Aku nak Seri Kenangan top untuk both SPM and PMR! Insya-Allah....

No comments:

Post a Comment